dilluns, 22 de desembre de 2014

La història del nombre 1. Feina de Nadal.

De cara Nadal heu de veure el documental la "Història del Nombre 1". Un repàs entenedor i divertit de l'origen dels nostres nombres i de la seva evolució a llarg de la història en paral·lel a l'evolució de la civilització.
Produït i dirigit per Nick Murphy i presentat per Terry Jones (Monty Python). Us el recomanem perquè gaudiu en família.

Com a feina, heu de fer un comentari al blog sobre el documental. Què us ha semblat? Què heu entés? Quina part us ha agradat més? Coneixieu la història dels nombres? Aquestes són algunes de les preguntes que us poden orientar.

http://youtu.be/EHv3fJ6k6Xw


17 comentaris:

  1. El documental sobre la història del nombre 1 m'ha semblat bastant interessant. Hi havia moltes coses que no sabia com per exemple el sistema binari, la seva aparició i com es va estendre, els problemes que va causar l'aparició del nombre 0 però a la vegada els seus aventatges... Jo no coneixia la història dels nombres i aquest documental m'ha servit per aprenedre-la d'una manera entretinguda i divertida.

    ResponElimina
  2. Ha estat molt interessant i divertida. He entès que els nombres són molt importants per a la societat. La part que m'ha agradat més és veure com viu el poble walpiri sense la necessitat dels nombres. Ara coneixo més bé l'història dels nombres que abans.

    ResponElimina
  3. Ha sigut molt interessant i divertit , ho entès tot sobre els números . Ara ja conec molt mes la historia i l'evolució dels números . Les parts que mes m'han agradat son la de Grècia i la del poble Walpiri .

    ResponElimina
  4. M'ha semblat interessant i entretingut, m'ha sorprés com un poble pot viure sense números, he aprés moltes coses sobre el número 1, com el representaven, la seva aparició, etc.
    Els avantatges i els desaventatges del 0.
    La part que més m'ha agradat és la del poble Walpiri, perquè com he dit abans m'ha sorprés com podien viure sense números.

    ResponElimina
  5. Aquest documental ha sigut molt interesant i algunes parts divertit, ara després de veure aquest documental he après mes coses, ho he entès la major part i hi havia coses que no sabia com: el seu origen i aquells pobles.

    ResponElimina
  6. És un documental realment interessant que explica un munt de curiositats dels números que jo no sabia.

    M'ha encantat la part on diu que els números no són essencials per a viure ja que avui en dia encara hi ha civilitzacions que no els utilitzen com els walpiris. Ells per dir quants nets tenen et diuen si molts o pocs i te'ls anomenen però no et diuen cap nombre perquè no els utilitzen.

    He aprés que el descobriment d'inventar un nombre per dir res (el zero) va suposar el principi d'unes matemàtiques molt més avançades i que podrien progressar molt més gràcies a això.

    Jo pensava que el sistema decimal era el definitiu i que no n'hi havia cap millor que aquest però per la informàtica és més pràctic utilitzar el sistema binari.

    El sistema binari és un sistema que només utilitza l'1 i el 0 i es més pràctic ja que permet fer sumes i restes més facilment. Amb aquest sistema al sumar o restar només et pot donar 1 o 0 ja que aquests són els únics nombres utilitzats amb el sistema.

    ResponElimina
  7. M'ha semblat un documental molt interessant . He entes que podriem viure sense números i que podem viure,també amb l'1 i el 0 . Lo que més m'ha agradat ha sigut el poble walpiris on no feien servir els números i si et preguntaven quants nebots tens tu li diries molt o pocs i li diries els seus noms. La història dels números ha anat creixent a poc a poc i ara ja coneixo la història dels números.

    ResponElimina
  8. El documental m'ha semblat bastant interessant i divertit, m'ha fet entendre i aprendre mes coses sobre aques tema. Ha esat interessant quan ha exolicat que feien marques als ossos representant el número 1. M'ha agradat veure com representaven els números a Egípte.
    La part de Grècia a sigut la que més interessant m'ha semblat i la part que més m'ha agradat.

    ResponElimina
  9. Aquest vídeo, m’ha semblat divertit. Estava bé perquè ho explicava fent broma i simple perquè ho entenguessin els nens petits.
    La part que més m’ha sorprès, ha sigut la que explicava la part en que l’1, al llarg del temps ha canviat molt i s’ha usat per coses diferents.
    També he après una forma ràpida de calcular nombres només usant el 1 i el 0, que era els que es consideraven més útils. Aquest sistema s’anomena: el sistema binari.
    La part que m’ha semblat més curiosa, és la dels Walpiris. No usen nombres, tot i què és més fàcil usar-los que no. Ara mateix si no hi haguessin nombres la tecnologia, entre altres coses que usem molt a la vida quotidiana, no existirien.

    ResponElimina
  10. Aquest vídeo m'ha semblat molt interessant i divertit perquè explica totes les aventures que ha passat el numero 1 al llarg de la historia de la humanitat. Al veure el documental he après coses que no sabia com: els orígens del nombre i lo important que és per el dia a dia de les persones. Per això em pregunto: Que faríem si no existís el numero 1? Com seria la societat? Que seria diferent, que canviaria?
    És una pena que ningú pugui contestar aquestes preguntes que semblen tan senzilles però a l'hora son un gran misteri que, ni el que va inventar aquest curiós nombre, podria resoldre.

    ResponElimina
  11. Aquest documental és molt interessant, com divertit.
    M'ha ensenyat l'horigen dels números, en un ós, i la seva historia fins avuí.

    ResponElimina
  12. Aquest documental ha sigut tant interesant com divertit, he aprés molt, i no com si fós un clàssic documental, si no com si ens expliuesin una història. Crec que les ilustracions i la manera d'explicar ajuda molt en quant l'aprenentatge. Crec que la història dels números, o el 0 en concret, és una història fastinant, igual que les mateixes matemàtiques. Sembla sorprenent com un número pot canviar la manera de treballar, de ensar, de viure...!!!
    En aquest documental he aprés molt!

    ResponElimina
  13. Aquest documental, m'ha semblat interesant ja que he après, coses que no sabia. Hi havien parts mès aburrides, que altres, ja que hi han algunes que són les que més m'han agradat. Jo sabia coses sobre aquella història, pero no tot el que han explicat.

    ResponElimina
  14. Aquest documental ha sigut molt interessant i divertit. He après moltes coses, com ara: L'evolució de 1, l'origen, per a què servia, etc.
    La part què més m'ha agradat ha sigut la de Grècia, el sistema binari i com s'ha inventat els números que utilitzem nosaltres avui en dia. En aquest documental he après molt !!

    ResponElimina
  15. Aquest documental m'ha semblat molt divertit e interessant perquè he après d'una manera molt divertida.
    He entès moltes coses, com per exemple: que quan els romans van conquerir en contes de deixar l'1 el van canviar per una i majúscula i que els nombres romans no servien per fer operacions matemàtiques.
    La part que m'ha agradat més, va ser que aquell poble de Walpiris només sabien dir l'1 els altres no.
    La veritat no coneixia l'història de l'1 però ara sí.

    ResponElimina
  16. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina